W obecnych czasach odzież dla pracowników hoteli i gastronomii musi być odpowiednio zaprojektowana, ale także wykonana z niezwykłą dokładnością oraz estetyką, a przy tym posiadać walory użytkowe. Same przepisy w branży gastronomicznej, gdzie pracownicy mają czynienie z obróbką żywności, wymagają tego, aby mieć na sobie przynajmniej bluzę kucharską. Ubrania dla hotelarstwa i restauracji to również elementy ubioru kelnerów, którzy jako pracownicy reprezentują firmę, dlatego też muszą być ubrani estetycznie i schludnie, a przy tym odzież musi być funkcjonalna i komfortowa w noszeniu.
Jakie są niezbędne ubrania dla pracowników gastronomii i hoteli?
Fartuch, spodnie, nakrycie głowy i przede wszystkim kitel to podstawowe ubranie kucharza. Ważne jest również samo obuwie, które najlepiej, żeby było proste, a przy tym z antypoślizgową podeszwą. Jest to bardzo ważne w kuchniach, gdzie panuje wilgoć, więc podłoga może być mokra, co stwarza niebezpieczeństwo wypadku przy pracy. Buty dla pracowników w kuchni muszą być trwałe, bezpieczne i praktyczne. Warto postawić na modele, które są wykonane z wysokiej jakości mikrowłókien, a także bezproblemowe w utrzymanie czystości.
Jeśli chodzi o bluzę kucharską, czyli tak zwany kitel, to taka odzież powinna być wykonana z materiałów przepuszczających powietrze oraz łatwych w czyszczeniu i prasowaniu. Na kitlu niektórzy kucharze posiadają flagi narodowe. Znajdują się one na kołnierzu i są niczym gwiazdki na żołnierskich pagonach. Żeby jednak mieć takie flagi na swojej bluzie, trzeba być mistrzem i pracować przez wiele lat w kuchni.
Co warto wiedzieć o odzieży dla hotelarstwa?
Każdy, kto pracował w branży hotelarskiej doskonale wie, jak ważne jest noszenie odpowiednich ubrań. Dlatego istotne jest, aby właściciel hotelu zadbał o odpowiednią odzież dla hotelarstwa, czyli ubrania pracownicze, które będą nowoczesne i efektywne a przy tym stylowe.
Dobrze dopasowana odzież dla hoteli może mieć duży wpływ na większą produktywność zatrudnionych osób. Personel takiego lokalu powinien mieć zapewnione wygodne spodnie, koszulki, sukienki czy fartuchy. Muszą one również dobrze wyglądać, ponieważ reprezentują ogólny wizerunek konkretnego obiektu.
Jaką odzież zakupić dla pokojówek?
Producenci odzieży dla pracowników hoteli restauracji oferują szeroki zakres różnego rodzaju fartuchów, spodni, sukienek, kamizelek czy nawet rękawiczek. Dla pokojówek bardzo dobrym rozwiązaniem są eleganckie, czarne sukienki, które nigdy nie wychodzą z mody. Dobrze skrojona pozwoli dodatkowo uzupełnić figurę każdej kobiety. Powinna być wykonana z materiału odpornego na zakręcanie, a po bokach miedź dwie duże kieszenie, które przydają się na noszenie różnych drobiazgów.
Uniformy hotelowe można nabyć w przystępnych cenach. Wykonane są z trwałych, wysokiej jakości materiałów, dzięki temu przetrwają przez wiele lat użytkowania. Każdy właściciel hotelu czy restauracji może sam zdecydować o konkretnych rozmiarach, kolorach, wzorach, napisach czy logo.
Jakie uniformy wybrać dla pracowników recepcji?
Odzież dla pracowników recepcji jest bardzo ważna, ponieważ są to pierwsze osoby, z którymi ma styczność klient. Elegancko i szykownie kobiety pracujące na tym stanowisku prezentują się w czarnej dwurzędowej tunice z klapami. Można również pomyśleć o jednorzędowej tunice w cielistym kolorze. Bardzo ważne jest, aby materiał wykonania był nie tylko trwały, ale również komfortowy w noszeniu. Powinien więc zapewniać odpowiedni poziom miękkości.
Nie można również zapominać o pracownikach ochrony, dla których również oferowana jest specjalna odzież hotelarska. Członków zespołu ochrony należy wyposażyć się w odpowiednie koszule, spodnie, blezery oraz akcesoria na szyję.
Dobrze dobrane ubrania dla pracowników hoteli, restauracji i innych podobnych placówek są istotnym elementem, na który często zwracają uwagę klienci. Bardzo ważne jest to, aby zrobić dobre wrażenie na osobach korzystających z takiego miejsca, ponieważ profesjonalny ubiór będzie miał również wpływ na prestiż danego lokalu.